jufjade.reismee.nl

Tweede dag in Gyor

Hallo allemaal!

Vandaag is het alweer mijn tweede dag in Gyor! Vanochtend zijn we langs een échte basisschool geweest.

De hal van de school is groot en er hangen veel creatieve werkjes.

Ik heb de een les gym en een les Engels gezien.

Gym verliep heel duidelijk en overzichtelijk, de kinderen maken zelf drie groepen. Er is een lange warming-up binnen deze drie groepjes. Na het opwarmen mogen steeds twee groepjes het tegen elkaar opnemen voor 4 op een rij (bij foto's zie je hoe dit er uit ziet). In elk groepje mag steeds een kind een gekleurd (paars of oranje) balletje neerleggen in een hoepel. Als er vier balletjes op een rij staan, heeft dat groepje gewonnen. Als ik weer bij jullie in de klas ben zal ik een filmpje laten zien!

Vanaf groep 3 hebben de kinderen op deze school al Engels les! Dit is één keer per week. De kinderen krijgen de namen van verschillend eten aangeleerd in het Engels. Dit doen ze door liedjes, dansjes en gesprekjes. Aan de kinderen is te zien dat ze de les erg leuk vinden.

De kinderen krijgen ook huiswerk van Engels mee naar huis. Ze krijgen altijd huiswerk van elk vak! Best veel dus. Soms mogen ze dit wel al op school maken.

Wat is anders?

• Van elk vak huiswerk.
  • Voor elk vak een andere meester of juf.
  • Tussen elke les 15 minuten tijd.
  • De gymzaal is in de school.
  • Een hele grote school!
  • Les in Duits en Engels

Wat het zelfde is:

• Ze gebruiken een Smartboard en een krijtbord.
  • Werkjes worden opgehangen.