jufjade.reismee.nl

Derde en laatste dag in Gyor

Hallo groep 4!

Vanochtend heb ik weer twee lessen mogen bekijken hier in Gyor. Ik heb een les rekenen in het Engels gezien en een les handvaardigheid.

Hier geven ze dus soms rekenen en Engels in één les! Doen wij dat ook wel eens in Nederland?

Tijdens de rekenles in het Engels werden de kinderen eerst geteld in het Engels. Daarna werden de jongens geteld en daarna de meisjes. De kinderen mochten met deze getallen sommen verzinnen. Ook zochten de kinderen naar buurgetallen. Bijvoorbeeld: ____- 18 - ____. Welke getal staat voor de 18 en wel getal er achter? De kinderen deden ook hoofd, schouders, knie en teen in het Engels. Ik en een paar andere Nederlandse juffen hebben dit ook in het Nederlands gedaan. De juf die de les gaf was erg enthousiast, en de kinderen ook!

Tijdens de les handvaardigheid kregen de kinderen uitgelegd hoe ze luchtballonnen en wolkjes konden knutselen (bekijk de foto's voor de resultaten). Ik heb er zelf ook een gemaakt, deze zal ik ook laten zien aan jullie op school.

Wat was anders op deze school?

  • De kinderen hebben zwemles, het zwembad is in de school.
  • Er is geen Smartboard of computer in de klas.
  • Er zijn in elke groep Engels en Duits lessen.
  • De kinderen hebben alleen een zomervakantie, kerstvakantie en een paar losse dagen vrij.
  • Je kan eten kopen op school.

Wat zouden jullie fijn vinden om ook op school te hebben? Bekijk vooral ook de foto's van de school: http://jufjade.reismee.nl/fotos/

Dit is alweer mijn laatste berichtje aan jullie, want morgen reis ik weer terug naar Nederland.

Tot snel,

Juf Jade

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!